Nu får de vara nog!

Nu har jag suttit och läst om konsperationsteorier ett tag och massa andra intressanta saker för vissa, men nu får de banne mig vara nog! Vad i helvete menas med att glida på en räkmacka och född med silversked i munnen? Den som listar ut själva sammanhanget får en guld tia på posten. Visst jag förstår det där med att man är dummare än tåget det vet jag till och med vem som uppfann. Det var min gammel gammel farfar som kom på de på 1813-talet och det började med att gammel gammel farmor hade legat med sotaren så min gammel gammel farfar vart ju givetvis ledsen och övergav det gamla trollet, farmor vart ju helt förstörd. Så hon skulle en dag ta sitt liv genom att hon skulle lägga sig på rälsen och hon hade lämnat en lapp i farfars brevinkast. Så han rusade dit i en väldans fart och då fick han syn på farmor som låg där och skulle då ta sitt liv, farfar rusade fram till henne och frågade:
Ffar - Vad håller du på med?
Fmor - Jag skall ta mitt egna liv!
Ffar - Men du är ju för sjutton gubbar 40 meter ifrån spåret och just vid detta spår utanför Västerås går det ju bara ett tåg i veckan.....
Fmor - Men jag vill ta mitt liv
Ffar - Men du är ju dummare än tåget!

Så det var så allt började med den sagan.

Men som sagt den som kommer på "Född med silver sked i munnen" och "Glida på en räkmacka" får ett hederspris och en guldtia. Jag har några egna tankar om det som jag tänkte dela med mig av.... "Glida på en räkmacka" måste ju komma från att någon har precis spungit tjejvasan eller dylikt och nästan är i mål, så har publiken som står och jublat lagt ut massa räksmörgåsar med mycke majonäs och räkor och allt vad de e på. Så sprang hon på dom här mackorna och gled självklart på majonäsen in i målet. Därför tror jag att det heter "Glida på en räkmacka"....
"Född med silver sked i munnen" kommer nog från stureplan eller huddinge eller något där genom att ha varit någon fakir av något slag och ätit en sju jäkla massa silverskedar som sedan har fastnat i fostret och sen har barnet bara växt och växt tills det är dags att komma ut och så har den en silversked i munnen. Detta måste vara den ända och vettiga lösningen på detta fenomen? Eller vad sägs?

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0